tisdag 16 januari 2007

Taglines och annat

Jag gillar taglines. Det skulle jag vilja ha som jobb. Att komma på bra taglines. Helst oneliners. Tänk att glida in på kontoret och få ett manus eller se en film och sedan klura över en snärtig liten mening eller två för att locka folk att vilja ha mer. Jag skulle älska det! Finns det inga Tagline-jobb på ams?
Förresten, någon som kan gissa varifrån min blogtagline kommer?
"Sometimes to get more out of life, you have to make more of yourself."
Den är hämtat ur en film som jag inte sett men inte gråter floder över att ha missat heller. Mitt bloggnamn blev som det blev för att jag ibland lurar mig själv och låtsas att jag har ett annat liv vid sidan om mitt riktiga. Som en liten otrohetsaffär. Naturligtvis är jag rikare, snyggare osv. i det andra livet som jag lever. Det kan vara lite jobbigt ibland. Speciellt när man vill byta eller i alla fall alternera mellan de två. Som i filmen Sliding doors. Här är två taglines från filmen.
"What if one split second sent your life in two completely different directions?"

"There are two sides to every story. Helen is about to live both of them ...at the same time. Romance was never this much fun"

Jag gillar den första mest för den är inte så beskrivande och lite mer hemlighetsfull.


Inatt somnar jag till



Inga kommentarer: