söndag 21 januari 2007

Dolph & Grace och Sylvester & Birgitte


När jag ska somna brukar jag ligga och fundera lite löst och inte speciellt allvarligt på allt möjligt. För att komma till ro. I natt funderade jag över vilka människor jag är rädd för. Som jag absolut inte skulle vilja hamna i en mörk och sopfylld gränd med.

De två människorna som jag kom att tänka på direkt var konstigt nog Brigitte Nielsen (185 cm) och Grace Jones (179 cm). Om jag skulle bli inträngd i ett litet utrymme av dessa skulle följande förmodligen inträffa:

1. Med tanke på damernas kroppshyddor, och min egen svaghet, skulle de snabbt kunna bryta en av mina armar.

2. Med tanke på deras humör och deras munläder skulle de nog kunna skrämma mig till döds ganska enkelt genom att säga bu.

Förresten: Grace Jones har dejtat Dolph Lundgren (som enligt imdb.com är 193 cm). Brigitte Nielsen har dejtat Sylvester Stallone (178cm).


Efter denna mycket intressanta reflektion undrar jag nu:
Om man skulle anordna en boxningsmatch med ovanstående människor inblandade, vem skulle vinna?





The line up från vänster uppifrån : Dolph, Grace, Stallone och Brigitte. May the best man win får man väl säga...?




Matchresultatet borde se ut så ungefär så här:
  • Av Dolph och Stallone måste Stallone vinna. Han vinner ju alltid.
  • Matchen mellan Brigitte och Grace är lite knepigare. Men så plötsligt diskvalificeras Grace efftersom hon biter av en del av Brigittes öra.
  • Slutmachen mellan Stallone och Birgitte blir spännande och långdragen.
    Slutligen vinner Brigitte eftersom hon ger Stallone en dansk skalle. Simple as that.

Inga kommentarer: