lördag 15 september 2007

Come back and haunt me

Snälla SVT. Snällaaa...

8 kommentarer:

nippertippa sa...

åh, nord och syd! det tittade jag alltid på när jag var yngre och jag minns att alla tjejer jag kände var förälskade i patrick swayze. :)

Maria. sa...

jag också! det var verkligen mitt favoritprogram, fast vet inte om man förstod så mycket på den tiden ;) kollade en del på dirty dancing också...gjorde du det? jag var nog en av de där tjejerna som var lite småförälskad i patrick swayze haha. idag har jag ont i magen av allt godis ;) hur är det med din mage? kram!

nippertippa sa...

ja, dirty dancing var min favoritfilm när jag var yngre! kollade du förresten på degrassi high school också? det fanns ju så många bra tv-serier på 80-talet (och kanske även 90-talet), jag skulle kunna rabbla upp hur många som helst. :) jag orkade aldrig gå iväg och köpa godis igår, jag gjorde några pannkakor istället. :) hoppas du har en skön söndag, kram!

Maria. sa...

om jag gjorde! degrassi high school var ju sååå bra! såg att dom har en serie som heter degrassi new generation eller något sånt nu hehe. men jo...ååå, vilka tider det var! degrassi gick väl i Unga Tvåan? eller har jag fel? älskar att vältra mig i nostralgi...ibland vill jag tillbaka så det gör ont.

ah, bättre med pannkakor! ;) jag ska nu hålla uppe med godis ett bra tag känner jag ;) och jag måste säga; kul att skriva till/med dig ;) ja, eller hur man nu skriver. kram.

Maria. sa...

förresten, måste vara nästan 10 år sedan som vi alla krönikörerna började skriva för kristianstadsbladet. tiden går :/
bara du som är kvar i tidningen ;) tycker du det är roligt fortfarande? jag tycker du skriver bra!

nippertippa sa...

ja, jag har också för mig att det gick i Unga tvåan. jag är verkligen också nostalgisk av mig och precis som du kan jag längta tillbaka så mycket ibland, att det nästan gör ont...
jag tycker också att det är kul att skriva till/med dig, det är alltid kul att träffa på intressanta människor som tänker ungefär som en själv ju. :)
ja, tiden har verkligen bara sprungit iväg... jag tog en paus från k-bladet på några år, men nu har jag skrivit för dom i ca 4 år i rad... och jag tycker fortfarande att det är kul, även om ämnena tryter lite ibland. kul att höra att du tycker det är bra! kram.

Maria. sa...

hehe, ja det är väl så. människor som tänker/tycker som en själv är alltid intressanta ;)

det känns som en evighet sedan, i alla fall för mig. kom ihåg att jag tyckte det var jobbigt att skriva (jag hade oftast inte så bra ämnen utan flummade rätt mycket) och jag kände mig alltid så uttittad vart jag än var. (säkert ett påhitt men ändå). känner fortfarande så när jag är i kristianstad och går på stan. folk liksom synar en och tänker "jaha, där går hon den där". så klart är det mesta bara i mitt huvud, men ändå ;)

nu ska jag strax iväg och jobba natt. ta hand om dig! och hoppas vi hörs igen ;) kram.

Anonym sa...

Åh Nord & Syd var så bra minns jag. Den skulle man gärna vilja se igen.

Hoppas du får en bra helg för det är ju fredag i morgon och det räknades väl som helt för dej vilket jag tycker låter klokt.

Kram!